Acest videoclip explică cea mai bună metodă de a crea un plan de etaj 3D dintr-un fișier CAD (format dxf). 00:45 Cel mai simplu mod de a crea pereți în blender. 03:20 Cum se utilizează suplimentul Archimesh în blender? 06:15 Ghid pentru fabricarea dulapurilor de bucătărie. 08:30 Cum puteți conecta activele dintr-un fișier extern în blender? 11:38 Utilizare practică caz de oglindire a obiectelor.
Descărcați acest plan de etaj 2 (fișier dxf) și începeți să faceți modelul. Toate textele și notările sunt eliminate, astfel încât să puteți importa rapid fișierul în blender.
Descărcați acest plan de etaj 2 (fișier dxf) și începeți să faceți modelul. Toate textele și notările sunt eliminate, astfel încât să puteți importa rapid fișierul în blender.
Partea 2: Texturizare
În primul rând, să vedem câteva noduri de blender care sunt utile pentru tot felul de proiecte.
1. Nodul Conic
Nodul conic poate fi utilizat pentru confecționarea marginilor rotunjite, fără a modifica geometria reală. Acest nod funcționează numai în cicluri și este potrivit pentru forme geometrice simple precum perete, uși și ferestre simple. Cu toate acestea, nu se recomandă aplicarea pe obiecte geometrice complexe, deoarece crește timpul de redare.
2. Nodul Ocluziei Ambientale
Scopul principal al acestui nod este de a controla ocluzia mediului per material. În acest proiect, AO este utilizat pentru a impune umbră pe colțurile de perete. De asemenea, este mai bine să adăugați nodul rampă Color și nodurile de amestec RGB pentru a masca AO în unele zone și a schimba culoarea AO.
Planul 3D conține o mulțime de obiecte și adăugarea texturilor PBR la fiecare dintre ele va avea nevoie de multă memorie. Din acest motiv, texturile procedurale de bază pot fi utilizate pentru confecționarea de materiale pentru majoritatea obiectelor. Drept urmare, reduce utilizarea memoriei și îmbunătățește timpul de redare .
Să ne uităm acum la materialele procedurale utilizate pentru realizarea planului 3d. Majoritatea texturilor se bazează pe Principli BSDF, iar lista nu include materiale simple, cum ar fi plastic, pânză, vopsea de perete, etc. Notă: Aceste materiale sunt potrivite numai pentru proiectele planului 3d.
- Podea din lemn : ingredientul principal pentru confecționarea acestui material este o textură din cărămidă.
Oferă structura de bază a pardoselii din lemn
Acest lucru va oferi doar câteva variații de culoare. Așadar, am folosit un nod rampă de culoare cu 6 opri de culoare și un nod de amestec RGB pentru a adăuga mai multe variații pentru scândurile din lemn. Micile detalii sunt adăugate folosind un nod textura valului. De asemenea, a adăugat un nod mix RGB cu culoarea lemnului de vișin și apoi înmulțit cu setul de noduri din cărămidă pentru a obține acest rezultat: - Podea de bucătărie: Aici principiul de bază al pardoselilor este același cu materialul din pardoseală din lemn. Am folosit o textură de cărămidă cu următoarele setări pentru a realiza structura podelei: Acum, pentru modelul podelei, am folosit un amestec între textura Musgrave și textura Wave, am adăugat încă un nod mix RGB pentru a schimba culoarea și apoi am amestecat-o cu textura cărămidă. . Alte setări ale nodurilor (rugozitatea și umflatura) sunt aceleași cu materialele din pardoseală din lemn.
- Pardoseala băii: În mod similar, pentru gresie, am decis să folosesc aceleași setări de noduri precum materialul de bucătărie cu o culoare și un model diferit.
- Textura lemnului: Pentru confecționarea materialelor din obiecte din lemn, am luat materialul scândurilor din lemn, am îndepărtat textura din cărămidă și am schimbat culorile.
- Pânză: shader principial BSDF cu o valoare strălucitoare de 1 și diferite culori de bază oferă material de bază a pânzei.
În schimb, am folosit BSDF principial pentru a realiza toate celelalte materiale prin ajustarea culorii, rugozității și valorilor metalice .
Partea 3: Iluminat
Iluminatul joacă un rol important în realizarea redărilor realiste în Blender. Deși următoarele sunt cele mai potrivite lumini pentru planurile de podea 3d.
- HDRI Iluminare pe bază de imagine
- Spoturi
1. HDRI de iluminat: De obicei, am începe cu cele implicite HDRI imaginile disponibile în blender. Iar pentru ultima scenă, mi place să folosesc o înaltă rezoluție hartă de Hdrihaven .
În cele din urmă, pentru crearea propriului plan 3d etaj:
Încercați să vă faceți propriul model de plan 3D și anunțați-vă părerea dvs. în secțiunea de comentarii 👇.
Posted in: 3d floor plan in Blender
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu