joi, 15 august 2019

În construcția de nave, germanii sunt amenințați cu concurența din China

În industria construcțiilor navale germane, cărțile de comandă sunt pline. Companiile se concentrează pe piețe de nișă de înaltă performanță și produc nave de croazieră, iahturi de lux și nave de specialitate. Acum sunt amenințați de concurența din China.

https://www.welt.de/wirtschaft/video193512089/Luxussegment-Im-Schiffbau-droht-den-Deutschen-Konkurrenz-aus-China.html

Acum asiaticii se împing în segmentul premium


Prăbușirea după criza pieței financiare globale a stăpânit genial construcțiile navale germane - cu tehnologie înaltă, cum ar fi navele de croazieră. China și Coreea de Sud doresc să intre și pe aceste piețe.
Ds accident cu experiență în industria construcțiilor navale germane în anii 2009 și 2010, a fost rezultatul crizei financiare globale. Comenzile existente au rupt rând pe rând, altele noi au fost părăsite. Multe șantiere navale existau. Însă industria a profitat de criză ca o oportunitate, a ieșit din construcția de nave comerciale și s-a concentrat pe nave speciale de înaltă calitate tehnologic.
Reorientarea dezvoltării și producției plătește astăzi: în 2018, valoarea întârzierii comenzilor în construcțiile navale germane a fost în jur de 20,1 miliarde de euro, cu aproximativ 2,5 miliarde de euro mai mare decât în ​​2017 și de aproximativ trei ori mai mare decât în ​​2010, Asociația pentru construcții navale și tehnologie marină (VSM) marți la Hamburg cu. Comenzile primite în 2018, la aproximativ 4,4 miliarde de euro, au fost cu mult peste valoarea livrărilor de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Construcția navală germană, în special la ThyssenKrupp, Lürssen și șantierele navale germane, nu este inclusă. Nu există statistici oficiale.
„Industria germană a construcțiilor navale are mare succes în decuplarea de la evoluția pe piața internațională a construcțiilor navale prin concentrarea pe piețele de nișă de ultimă generație”, a declarat antreprenorul șantierului naval și președintele VSM, Harald Fassmer. "În șapte din ultimii opt ani, în Germania au fost achiziționate mai multe comenzi decât livrate."
CITIȚI ȘI
Jürgen Wollschläger, director general al rafinăriei Heide, în fabrică.  Compania pregătește producția de combustibil marin cu conținut scăzut de sulf
CONSERVARE
Fassmer este, de asemenea, optimist pentru viitorul apropiat: „În general, perspectivele pentru industria de construcții navale germane sunt bune.” În jur de 2.800 de companii sunt implicate în industria construcțiilor navale din Germania, pe lângă șantierele navale, mai ales un număr de furnizori. Numărul angajaților permanenți de la șantierele navale a crescut la aproximativ 19.500 în 2018, comparativ cu aproximativ 17.900 anul precedent. Unul dintre factorii de creștere aici este MV Werften - fosta Nordic Yards - cu locații în Wismar , Rostock și Stralsund , care aparține grupului malaian Genting și construiește nave de croazieră pentru piața asiatică. Acolo, forța de muncă a crescut recent semnificativ.
În general, presiunea asupra pieței internaționale a construcțiilor navale va crește semnificativ din punctul de vedere al VSM. Șantierele navale, în special în cele mai importante două țări de construcții navale, China și Coreea de Sud, încă se confruntă astăzi cu efectele ulterioare ale crizei pieței financiare globale, cu supracapacități masive la șantierele lor navale și comenzi slabe pe piața mondială. "Producția în construcțiile navale mondiale de astăzi este cu aproximativ 40 la sută sub cea din 2010", a spus Fassmer, "la acea vreme existau aproximativ 1.000 de șantiere navale active pe plan internațional, astăzi încă aproximativ 330." Coreea de Sud are în ultimii ani, aproximativ 30 de miliarde de dolari a investit în reorientarea industriei navale și a construcțiilor navale, a declarat directorul executiv al VSM, Reinhard Lüken.
Deși construcția navală mondială va crește din nou, a spus Lüken, dar în condiții diferite decât înainte: „De zeci de ani, costurile de transport în transport maritim s-au redus și mai mult prin construirea de nave și motoare mai eficiente. Această dezvoltare a atins o anumită limită. "De asemenea, diviziunea internațională a muncii nu crește la fel de puternic din cauza egalizării salariilor ca la începutul mileniului. "Globalizarea și-a pierdut o parte din avânt, nu în ultimul rând pentru că din ce în ce mai mulți oameni nu mai cred în avantajele comerțului liber", a spus Lüken, făcând aluzie la un nou protecționism și la conflicte comerciale precum cele dintre SUA și China.

China vrea să își construiască în curând prima navă de croazieră

Concurența cutterroat în construcția navelor atinge acum segmentul de înaltă tehnologie. Germania este un pionier în construcția de nave de croazieră cu șantierul naval Meyer și, mai recent, cu șantiere navale MV. China se împinge și pe această piață. La începutul deceniului, țara vrea să își construiască prima navă de croazieră auto-dezvoltată. "Concurenții asiatici vor acum să pătrundă cu toată puterea lor în construcțiile navale de înaltă tehnologie", a spus Lüken. „În prezent, noile feriboturi pentru Marea Baltică sunt comandate doar în China, pentru că sunt oferite datorită sprijinului guvernamental generos, din nou, al prețurilor de fantezie. De zeci de ani, întâlnim astfel de distorsiuni ale pieței fără antidoturi. Asta trebuie să se schimbe ".
O protecție ecologică mai strictă, care este costisitoare pentru companiile de transport maritim, ajută transportul maritim să crească mai lent în următorii ani. Din 2020, se vor aplica reguli internaționale mai stricte pentru emisia de dioxid de sulf de pe navele maritime. Până în 2050, se preconizează că transportul maritim internațional va reduce la jumătate emisiile de dioxid de carbon. Acest lucru ar putea beneficia de construcțiile navale germane, a declarat Lüken: „Șantierele navale și furnizorii germani sunt în fruntea proiectării eficiente a energiei și a sistemelor de propulsie a navelor."

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More