duminică, 6 octombrie 2019

Povestea palpitantă a transferului lui Hagi la Steaua

Gheorghe Hagi a jucat în România la Farul Constanța (1982-1983), la Sportul Studențesc (1983-1986) și la Steaua (1987-1990).  Considerat un junior de mare perspectivă descoperit și îndrumat de profesorul Iosif Bukossy, Hagi a debutat în prima divizie pe 11 septembrie 1982, pe când avea 17 ani. Antrenorul Emanoil Hașoti l-a introdus în echipa Farului, în meciul pierdut în deplasare, cu 3-0, la SC Bacau. Hagi era considerat, la 17 ani, al doilea Fane Petcu, Aurică Radulescu sau Livciuc, al Constantei. ”Hagi era un copil talentat și foarte cuminte. Era foarte tehnic, dar nu prea intra în combinații. Îi plăceau acțiunile individuale. Fane Petcu îl mai înjura!”, a povestit Dumitru Antonescu pentru SportNews.ro fostul fundaș central al Farului din ani 70-80. Deturnat de la Craiova Hagi a plecat de la Constanța, după ce Farul a retrogradat în Divizia B. A fost disputat de Steaua, de Sportul Studențesc și de Universitatea Craiova. O săptămână s-a antrenat cu Universitatea Craiova, a și dat examen la Facultate în Bănie, dar a fost deturnat de Nicu Ceaușescu la formația din Regie. Fiul cel mic al dictatorului Nicolae Ceaușescu a avut câștigă de cauză în lupta cu Steaua, care obținuse semnătura lui Hagi. 


În decembrie 1982, situația s-a întors radical, deoarece Hagi era încă minor, iar semnătura lui nu avea valabilă fără acordul părinților. Hagi și mama lui, Chirața au dat declarații în fața organelor de partid pentru a fi anulat transferul la Steaua și a oficializa legitimarea la Sportul Studențesc. Pentru Hagi și familia lui a primat factorul educativ.  ”Declaraţie, Subsemnatul Hagi Gheorghe, legitimat in prezent la FC Constanţa, component al lotului naţional de juniori aa R.S.R., declar prin prezenta că doresc să activez la clubul de fotbal Sportul Studenţesc, incepind din anul competiţional 1983-’84, deoarece doresc să devin student la Institutul de Educaţie Fizică şi Sport din Bucuresti. Menţionez că in luna noiembrie 1982 am semnat un acord privind incorporarea mea inainte de termen, pentru clubul Steaua, dar la care renunţ, avind in vedere intenţia mea de a urma cursurile universitare in Bucureşti, dorinţă exprimată şi de părinţii mei. Intrucit la semnarea actului respectiv eu eram minor, nu am avut asentimentul părinţilor, pe care nu l-am nici in prezent, mă determină să-mi retrag acordul dat clubului Steaua. Hagi Gheorghe 16.XII. 1982 ” ”Declaraţie, Subsemnata Hagi Chiraţa, mama sportivului Hagi Gheorghe, declar prin prezenta că nu sint de acord ca fiul meu sa fie incorporat inainte de teremen şi implicit de a activa la clubul Steaua din Bucureşti. Doresc in acelaşi timp ca fiul meu să urmeze Institutul de Educaţie Fizică şi Sport din Bucureşti activind ca sportiv in cadrul clubului de fotbal Sportul Studenţesc. În acest fel va avea posibilitatea să practice fotbalul de performanţă alături de activitatea profesională ca student.

A debutat cu gol la Steaua în Supercupa Europei Hagi a ajuns în cele din urmă la Steaua în 1987, cu puțin timp înaintea meciului cu Dinamo Kiev pentru Supercupa Europei, disputat pe 24 februarie, la Monaco. Steaua s-a impus cu 1-0, iar Hagi a marcat golul victoriei. A fost debutut său pentru echipa militară.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More